Arbitrážna komisia RPR zistila, že dve reklamy porušujú etický kódex
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom prvom zasadnutí 13. januára posudzovala sedem sťažností na reklamu. Pri dvoch z nich zistila, že sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR. TASR o tom dnes informovala vý
Ide o vonkajšiu veľkoplošnú reklamu zadávateľa A.L.F. – R.T.
s.r.o., propagujúcu Intim salón Oáza. Sťažovateľka uviedla, že je
umiestnená prakticky v centre Trenčína, na dome, kde sa denne pohybujú deti
a mladiství, čo znižuje mravný kredit mesta. Zadávateľ mal zvážiť jej
obsah aj spôsob, akým ho odkomunikuje. Nakoľko to neurobil, AK RPR uznala
námietky sťažovateľa a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä
vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu.
Druhým je televízny spot „Volania do zahraničia za 12 centov“ od
zadávateľa Slovak Telecom, a.s. Sťažovateľ ju považoval za zavádzajúcu,
pretože táto cena platí iba pre jeden vybraný program, čo v reklame
neodznelo. „Aj keď obsahovala odkaz na miesto, kde záujemca môže získať
informácie o ponuke, v prípade naviazania len na jeden program toto malo
byť obsahom reklamy, pretože takto vzbudzuje dojem, že sa môže vzťahovať
na všetky, resp. viaceré produkty,“ znelo stanovisko AK RPR, ktorá
sťažnosť fyzickej osoby vyhodnotila ako opodstatnenú.
TASR