Lenka Merava Rôzne

Arbitrážna komisia RPR zistila, že dve reklamy porušujú etický kódex

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom prvom zasadnutí 13. januára posudzovala sedem sťažností na reklamu. Pri dvoch z nich zistila, že sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR. TASR o tom dnes informovala vý

Ide o vonkajšiu veľkoplošnú reklamu zadávateľa A.L.F. – R.T. s.r.o., propagujúcu Intim salón Oáza. Sťažovateľka uviedla, že je umiestnená prakticky v centre Trenčína, na dome, kde sa denne pohybujú deti a mladiství, čo znižuje mravný kredit mesta. Zadávateľ mal zvážiť jej obsah aj spôsob, akým ho odkomunikuje. Nakoľko to neurobil, AK RPR uznala námietky sťažovateľa a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu.
Druhým je televízny spot „Volania do zahraničia za 12 centov“ od zadávateľa Slovak Telecom, a.s. Sťažovateľ ju považoval za zavádzajúcu, pretože táto cena platí iba pre jeden vybraný program, čo v reklame neodznelo. „Aj keď obsahovala odkaz na miesto, kde záujemca môže získať informácie o ponuke, v prípade naviazania len na jeden program toto malo byť obsahom reklamy, pretože takto vzbudzuje dojem, že sa môže vzťahovať na všetky, resp. viaceré produkty,“ znelo stanovisko AK RPR, ktorá sťažnosť fyzickej osoby vyhodnotila ako opodstatnenú.

TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM