Ľ. Žabár: Neúnosná dopravná situácia je výsledkom nekoncepčnosti
Trenčín 2. novembra (TASR) - Neúnosná dopravná situácia v Trenčíne je výsledkom nekoncepčnosti a faktu, že riešenie problému neumožňovalo spoluprácu mesta, vyššieho územného celku, vlády SR a aj zdrojov Európskej únie. Myslí si to kandidát na primát
„Druhým problémom je samotné mesto, jeho zlé hospodárenie,
katastrofálne ekonomické výsledky a zadlženosť, ktoré sumárne
neumožňujú vstupovať mestu razantnejšie do riešenia tejto otázky,“
dodal.
Nezávislý kandidát na primátora Jaroslav Olah vidí problém v prioritách
samosprávy. Súčasné vedenie mesta podľa neho posúvalo problematiku dopravy
v meste na úroveň vizualizácií, štúdií a projektovej dokumentácie,
ktorá v konečnom dôsledku končila ako hŕba papiera niekde
v šuplíku.
„Žiaľ, za tieto balíky papiera sme museli zaplatiť nemalé peniaze
z mestského rozpočtu – našich daní, ktoré následne v meste chýbali a
chýbajú na realizáciu dlhodobo zanedbávaných problémov v meste –
bezbariérové chodníky a vstupy, kruhové objazdy, opravy a budovanie
chodníkov, osvetlenie a podobne,“ uviedol Olah s tým, že v prípade
druhého cestného mosta cez Váh má riešenie v rukách ministerstvo
dopravy.
„Druhý cestný most cez Váh mal byť vybudovaný už pred šiestimi až
ôsmimi rokmi. Dopravná situácia v Trenčíne sa za posledných 20 rokov
neriešila koncepčne a komplexne, ale iba čiastkovo a nekompetentne. Dopravná
dostupnosť je alarmujúca a parkovacie miesta sú nedostačujúce,“ uviedol
ďalší nezávislý kandidát Pavol Poljovka.
Ako dodal, obyvatelia Trenčína boli doteraz rukojemníkmi záujmov rôznych
lobistických zoskupení. Je potrebné okamžite zmeniť tento trend a vymaniť
sa tak z nastaveného smerovania. Problém je možné podľa Poljovku riešiť
rozšírením cestných komunikácií, vybudovaním kruhových objazdov a
obchvatov.
„V prípade môjho zvolenia za primátora mesta Trenčín garantujem začatie
s výstavbou mosta v I. polroku 2011, jeho financovanie bude zabezpečené
v značnej miere zo štátnych zdrojov,“ zdôraznil.
zdroj: TASR (pok pa)