Vzali si inšpiráciu od nás. Projekt Škola na dotyk sa zapáčila aj susedným Čechom
Vyššia motivácia, aktivita, samostatnosť a tiež fakt, že na hodinách s tabletmi sa do výuky zapájajú viac aj slabší žiaci sú výsledkom pilotného projektu tabletovej výučby v Českej republike „Škola dotykem“.
Ukázal to sociologický prieskum, ktorý sa uskutočnil po ukončení prvého roku realizácie projektu, na základe know-how a skúseností zo Slovenska, kde sa rovnaký projekt začal už o rok skôr.
„Pozitívne vnímanie prínosu technológií vo výučbe v Česku nás neprekvapil. Podobné výsledky sme predtým zaznamenali aj na Slovensku a svedčí to iba o tom, že potenciál tabletov vo vzdelávaní je obrovský, ak sa využívajú premyslene,“ povedal Ján Machaj, riaditeľ neziskovej organizácie EDULAB, ktorá projekt realizuje na Slovensku a prostredníctvom svojej pobočky aj v Českej republike.
Prieskum v Čechách, rovnako ako predtým na Slovensku tiež ukázal, že žiakov výučba s tabletmi baví, je zaujímavá a žiaci sa ich pomocou naučili množstvu nových zručností. 85% českých žiakov, v porovnaní s 97% na Slovensku, sa preto v prieskume vyjadrilo, že sa chce učiť pomocou tabletov aj naďalej. Väčšina českých žiakov by tiež želala pretransformovať učebnice do elektronickej podoby, používať tablety v škole na väčšom počte predmetov a nosiť si ich domov.
Podobne ako na Slovensku, prieskum v Čechách ukázal, že tablet výrazne napomáha inklúzii žiakov, a to či už ide o žiakov so špeciálnymi potrebami, problémovým správaním, poruchami pozornosti, či naopak talentovaných a nadaných žiakov. „Jednou z najväčších výhod tabletov je totiž možnosť práce individuálnym tempom. V prípade žiakov s poruchami pozornosti, či pri talentovaných žiakoch je možné veľmi jednoducho rozšíriť štandardné zadanie o ďalšie individuálne úlohy, takže nestrácajú pozornosť a nesmerujú svoju energiu do aktivít, ktoré by narúšali priebeh hodiny,“ vysvetľuje Ján Machaj.
Ako predtým slovenskí, aj českí učitelia vnímajú výučbu s tabletmi celkovo pozitívne, aj keď sa zhodli, že príprava na vyučovanie bola pre nich spočiatku časovo náročnejšia. Oceňujú však, že výučba pomocou moderných technológií prináša nadšenie a aj samotných učiteľov motivuje k ďalšej snahe zdokonaľovať proces učenia.
Projekt „Škola na dotyk“ sa na Slovensku realizuje od školského roka 2013/2014, v spolupráci s 10 školami. Projekt „Škola dotykem“ sa v Českej republike realizuje od školského roka 2014/2015, v spolupráci s 12 školami. V Čechách, rovnako ako na Slovensku sa realizuje s podporou spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. Viac informácií o projekte v Českej republike je dostupných na www.skoladotykem.cz
(PR) – Za obsah aj fotografie zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.