Filip Chudý Rôzne

Prečo na Orlovskom moste pracujú pol roka po otvorení? Je za tým havarijný stav

Ak si vodiči mysleli, že po slávnostnom strihaní pásky ich na Orlovskom moste už vynútené zdržanie nečaká, bol to omyl. Ešte stále sa tam pracuje.

Ilustračný obrázok k článku Prečo na Orlovskom moste pracujú pol roka po otvorení? Je za tým havarijný stav
Zdroj: Dnes24.sk

Ako sme už informovali pred začiatkom prác, od začiatku mája na Orlovskom moste (cesta II/517 na km 0,000 až 0,300) prebiehajú čiastočné dopravné obmedzenia. Dôvodom je oprava dilatácií – troch mostných záverov.

Už tri týždne je teda zúžený jazdný pruh v tomto úseku, čo komplikuje dopravu. V minulých dňoch sa presunuli práce z ľavého do pravého pruhu. Hlavne v čase špičky sa tam tvoria kolóny, ktoré sú na celom moste v smere do Považského Podhradia. Kolízne situácie vznikajú aj v križovatke na diaľnicu, keďže viaceré vozidlá vstúpia na zelenú do križovatky, ale ďalej sa nepohnú, keďže cesta pred nimi je zaplnená autami.

Dokončujú práce

Orlovský most sa slávnostne otváral strihaním pásky v decembri 2020. Jeho rekonštrukcia aj s cestou mala podľa pôvodných plánov skončiť v máji 2020 a stáť 3,8 milióna eur. Celkové náklady však presiahli 4,4 milióna eur.

Keďže most je otvorený už takmer pol roka, ale teraz na ňom prebiehajú ďalšie práce, zaujímalo nás, či ide o nejaký nový projekt, reklamáciu, alebo či ešte stále sú to práce na pôvodnom projekte. „Oprava troch mostných záverov je súčasťou I. etapy Rekonštrukcie cesty č. II/517 Považská Bystrica (most Orlové) – Domaniža, pričom nejde o reklamáciu, ale o dokončenie prác, ktoré sa z dôvodu klimatických podmienok nepodarilo zrealizovať v zimnom období,“ povedala hovorkyňa Trenčianskeho samosprávneho kraja Lenka Kukučková.

Správy z Považskej Bystrice a okolia

Havarijný stav

Na „novej časti“ Orlovského mosta (výmena povrchu) sa v rámci projektu pracovalo v roku 2019, teraz sa však robí na dilatáciách. Preto nás zaujímalo, či sa vtedy tie neopravovali, alebo či v tomto prípade ide už o opravu nedávno opravovaného.

„Oprava povrchu ,nového mostaʻ bola len v rozsahu výmeny krytu vozovky (obrus 40 mm). Pri jej realizácii zhotoviteľ oznámil v havarijnom stave tri zo šesť mostných dilatačných záverov, ktoré boli príčinou značných nerovností na novom moste. Vyjadrením autorského dozoru a TSK bola táto výmena zahrnutá do Dodatku č. 2 k Zmluve o dielo. Práce na ich výmene sa vzhľadom na klimatické podmienky, zimnú údržbu a postup prác nedali zrealizovať v zimnom období, ich oprava sa začala 5. mája 2021,“ ozrejmila Kukučková s tým, že zhotoviteľ už potom nebude pracovať na ďalších výmenách mostných dilatačných záverov.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Aj takto na dlhšie to vie byť na Orlovskom moste počas súčasných prác.

OBRAZOM: Na Orlovskom moste je to počas opravy dilatácií na dlhšie
12
Galéria

Viac správ o doprave v Považskej Bystrici

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM