Rôzne

Už sa to blíži: Na svete je termín prerazenia tunela Milochov

V považskobystrickej mestskej časti Milochov bude čoskoro prerazený dlhý železničný tunel. Takto sa to celé vyvíjalo.

Ilustračný obrázok k článku Už sa to blíži: Na svete je termín prerazenia tunela Milochov
15
Galéria
Zdroj: TASR

Ako sme vás informovali, od 12. januára 2018 sa začal raziť tunel Milochov zo západného portálu. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vtedy oznámili, že „termín prerazenia tunela je december 2019, avšak termín ukončenia sa môže zmeniť na základe skutočnej geológie.“

V máji 2020 sme informovali, že termín ukončenia modernizácie železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá sa predĺži o ďalších dva až päť mesiacov z dôvodu pandémie ochorenia COVID-19. ŽSR k tomu uviedli, že „predovšetkým ide o jeden z najnáročnejších stavebných objektov, ktorým je tunel Milochov.“

Už sa to blíži

Práce na ňom sa vtedy pozastavili, keďže vplyvom opatrení došlo k zamedzeniu prístupu na stavenisko a k pozastaveniu stavebných prác. Tie sa však medzitým opätovne rozbehli a spejú k dôležitému bodu.

„Prerazenie tunela Milochov je plánované v prvej polovici septembra 2020,“ povedala pre Dnes24 hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Plánované sprevádzkovanie oboch traťových koľají medzi Milochovom a Považskou Bystricou cez tunel Milochov je plánované na záver stavby v termíne 15. decembra 2021.

Najnáročnejšia stavba

Nový tunel Milochov je navrhnutý na preklenutie úpätia vrchu Stavná, južne od miestnej časti Horný Milochov, ako dvojkoľajný jednorúrový tunel pre osobnú i nákladnú železničnú dopravu s najvyššou traťovou rýchlosťou do 160 km/h, v prípade vlakových súprav s výkyvnými skriňami s najvyššou traťou rýchlosťou do 200 km/h. Dĺžka tunelovej rúry v jej osi je 1861 m. Trasa tunela je z väčšej časti vedená v extraviláne, do intravilánu Horného Milochova zasahujú len oblasti portálu únikovej štôlne a východného portálu.

Modernizácia 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Rozpočtované náklady sú vo výške 364,9 milióna eur bez DPH, v nich je započítaná aj desaťpercentná rezerva, ktorá sa čerpá pre nepredvídané okolnosti.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Titulné foto: ilustračné

Takto by to malo v Milochove vyzerať po dokončení.

Ako má vyzerať železnica po dokončení? Pozrite si vizualizácie Milochova
15
Galéria
Zdroj: Reming Consult
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM