Uhádnite: Ktorý uchádzač o post primátora Prievidze je kráľ Facebooku?
Traja kandidáti na post primátora Prievidze a viac ako tri rôzne profily na známej sociálnej sieti. Kto z nich je in a kto naopak zaostáva?
Sociálne siete sú fenoménom, ktorý už zasiahol takmer všetkých. Hovorí sa, že kto nie je na Facebooku, ako keby ani nebol. Ako inak, stal sa aj nástrojom politiky, obľúbeným a rýchlym spojením s obyvateľmi i voličmi. Pozreli sme sa, ako veľmi sa snažia, alebo aj nesnažia, komunikovať s verejnosťou prostredníctvom sociálnej siete prievidzskí kandidáti na post hlavy mesta.
Vedie
Najviac fanúšikov na Facebooku má súčasná primátorka Prievidze Katarína Macháčková. Zachytili sme, že profil vytvorený ako komunita lajklo zatiaľ 3 612 fanúšikov, ktorí takmer každý deň dostávajú nové informácie o dianí v meste a o rôznych akciách, podujatiach a malých i veľkých povinností hlavy mesta. Profil primátorky poodhaľuje i kúsok z jej súkromia. Katarína Macháčková tak vedie v rebríčku kráľ, teda kráľovná Facebooku.
Neveľký rozdiel
Za primátorkou je s pomerne malým odstupom druhý kandidát na primátora Richard Marko. Vo svojom oficiálnom profile verejného činiteľa mu svieti 3 260 palcov hore. Cez tento komunikačný kanál svojim priaznivcom posúva informácie prevažne politického charakteru. Okrem verejného profilu má aj ten súkromný.
Veľký otáznik
Posledným kandidátom je športovec Jozef Lohyňa, ktorý ako prvý ohlásil svoju kandidatúru, no pred nadchádzajúcimi voľbami ostáva stále veľkým otáznikom. Na sociálnej sieti ho pod profilom Jozef Lohyňa sleduje 1 426 ľudí, pričom mu posledný príspevok pribudol pred mesiacom a žiadny z jeho príspevkov nemá politický charakter. Okrem toho, má aj druhý, osobný profil s familiárnym menom.
Foto: ilustračné