Rôzne

Vodiči na ňu roky hromžia: Chystá sa rekonštrukcia cesty Veľké Uherce – Skýcov

Župa chce zabezpečiť rekonštrukciu časti cesty medzi Veľkými Uhercami a Skýcovom, ktorá spája Trenčiansky a Nitriansky kraj.

Ilustračný obrázok k článku Vodiči na ňu roky hromžia: Chystá sa rekonštrukcia cesty Veľké Uherce – Skýcov
Zdroj: TASR/Milan Kapusta

Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) chce tento rok zabezpečiť rekonštrukciu časti cesty medzi Veľkými Uhercami (okres Partizánske) a Skýcovom (okres Zlaté Moravce). Vozovka na úseku cesty druhej triedy, ktorá spája Trenčiansky s Nitrianskym krajom, je v zlom stave. Práce krajská samospráva rozdelila na etapy, s treťou by mali začať na jar.

Najhorší úsek

Rekonštrukciu cesty II/511 plánuje krajská samospráva zabezpečiť už dlhšie. Zámer rekonštrukcie predložila Ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR ešte v roku 2016, ktoré ho zaradilo medzi nespochybniteľné projekty.

Následne kraj spracoval projektovú dokumentáciu na tento úsek dlhý 13,7 kilometra a práce rozdelil do niekoľkých etáp. „Najhoršia, alebo etapa, ktorá nás bude stáť najviac financií, je osada Fatimová – hranica TSK. Pôvodne tento najkritickejší úsek dlhý približne päť kilometrov nacenili na 6,6 milióna eur,“ spomenul trenčiansky krajský poslanec za okres Partizánske Erich Dvonč.

Eurofondy

Prvé kolo eurofondovej výzvy v 2. štvrťroku 2017 TSK podľa neho nestihol, keďže bolo potrebné posúdiť zámer aj na Ministerstve dopravy a výstavby SR, lebo celkové náklady podľa Útvaru hodnoty za peniaze presiahli 9,3 milióna eur.

„V rámci druhej výzvy sme boli úspešní a toto kolo sme absolvovali. Postupom času sa aktualizovala celková hodnota stavby a náklady sú vo výške 10 240 396,68 eura. To znamená, že v rámci kraja budeme musieť hľadať v rozpočte približne 2,112 milióna eur, aby sme mohli túto celú etapu dofinancovať, preto oprávnené náklady sú približne osem miliónov eur," ozrejmil.

Dlhoročný proces

S rekonštrukčnými prácami na tretej etape úseku cesty by mal dodávateľ začať na jar tohto roka. „Ide o projektovú prioritu, ktorá bola schválená ešte počas minulého volebného obdobia v rokoch 2013 až 2017, podobne ako cesta II/579. Ako poslanci sa ňou zaoberáme podstatne dlhšie. Táto cesta nás trápila i pre sťažnosti od obyvateľov, ktorí po nej jazdia, prioritou je i pre snahu všetkých zainteresovaných, aby sa zlepšila kvalita dopravnej infraštruktúry vo väzbe na náš región," vysvetlil primátor Partizánskeho a podpredseda TSK Jozef Božik.

Po rekonštrukcii cesty, ktorá tam podľa neho chýbala niekoľko desaťročí, predpokladá, že dôjde k zvýšeniu intenzity používania vozovky. „Zároveň už dnes počujeme o tom, že záujem štátu je, aby sa mýtne poplatky platili aj na minimálne cestách druhej triedy, možno tretej triedy. Tým by sme sa dostali do režimu, že by samosprávne kraje v budúcnosti mohli z týchto poplatkov realizovať opravy ciest druhej a tretej triedy, poprípade štát ciest prvej triedy," uzavrel.

Kraj hľadá i ďalšie možnosti financovania projektu rekonštrukcie celého úseku cesty, prvé dve etapy chce rovnako financovať z fondov Európskej únie, dodal Dvonč.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Prečítajte si tiež

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM