Primátor nedovolí, aby v meste vznikol Čínsky múr
Nie sme proti modernizácii železničnej trate, ale nedovolím, aby sa realizovalo súčasné riešenie, ktorého výsledkom by bol novodobý Čínsky múr. Po dnešnom stretnutí predstaviteľov mesta so zástupcami Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a projektantsk
Podľa hovorcu mesta Richarda Nemca primátor po nástupe do funkcie otvoril
otázku modernizácie železnice v meste, z čoho vyvstali nové problémy.
Vytvoril pracovnú skupinu, ktorá spísala požiadavky, na ktorých trvá
v rámci modernizácie. Ide najmä o doriešenie územia medzi koncom
plánovaného nového železničného mosta a železničnou stanicou na mieste
súčasnej letnej plavárne, kde má vzniknúť val s protihlukovými stenami
dlhými vyše 200 metrov. Mesto na mieste požaduje estakádu, aby steny
nepreťali Trenčín a spolu s pozmenenou chynorianskou traťou a
nedoriešenými prejazdmi znemožnili prístup Trenčanov k Váhu.
Zástupcovia železníc podľa neho potvrdili, že budú akceptovať žiadosti
mesta z minulého roka. Ide najmä o úpravu viacerých ciest a mosta na
Ostrov, čo sú investície v hodnote šesť miliónov eur. K požiadavkám
pracovnej skupiny mesta sa vyjadrili skepticky s tým, že sa mali riešiť
pred niekoľkými rokmi a nie teraz, keď už je projekt dokončený a Európska
únia ich nepreplatí. „Akýkoľvek nový náklad je neoprávnenou
požiadavkou,“ povedal námestník generálneho riaditeľa ŽSR Jozef
Lamprecht.
„Z hľadiska záujmov mesta, kvality života v meste, jeho výzoru a
urbanistického riešenia považujem súčasné riešenia za obrovský problém.
Z hľadiska využitia územia a prístupu k nábrežiu je navrhované
riešenie obrovská katastrofa. Mesto na takýto model doplatí a ja sa
nezmierim s konštatovaním, že sa teraz už nič nedá robiť v rámci zmien
schváleného variantu,“ povedal Rybníček.
Zdôraznil, že to nie je len problém mesta, ale v tejto chvíli už aj
štátu. „Preto pôjdem za predsedníčkou vlády a ministrami financií a
dopravy a budem ich žiadať, aby potrebné investície zaradili do štátneho
rozpočtu na budúci rok,“ ozrejmil Rybníček.
Zdroj: TASR